6 grudnia 2017 Udostępnij

Zakupy w internecie

Według najnowszych badań Polacy kupują online średnio raz w miesiącu lub rzadziej. Nadal zdecydowanie chętniej kupujemy przez Internet odzież niż np. produkty spożywcze. Zagadnienie to postanowiła zgłębić Mindshare Polska w badaniu „Zakupy w Internecie”.

Z badania tego wynika, że osoby robiące zakupy online najchętniej wybierają aukcje internetowe – aż 92% respondentów. W drugiej kolejności natomiast odwiedzane są sklepy online (74% badanych).

Co najczęściej kupujemy w Internecie?

W Internecie respondenci kupują najczęściej produkty o dużej wartości, takie jak odzież, obuwie, zabawki dla dzieci, kosmetyki, czy też sprzęt RTV/AGD oraz komputerowy. Dzieje się tak dlatego, że są to zakupy atrakcyjne cenowo porównując te same produkty w sklepach stacjonarnych.

Zakupy online czy offline?

Badani zapytani o to czy wolą zakupy online czy offline – w większości odpowiedzieli, że chcieliby kupować online, np. filmy, muzykę, gry komputerowe (74%), zabawki dla dzieci (70%), bilety transport pkp lub lotnicze (68%), bilety na koncert oraz do teatru (67%) no i oczywiście książki, e-booki i audiobooki (66%).

Co zachęca do zakupów online?

Zdaniem badanych zachęcające są różnice cen sprzętu RTV/AGD oraz komputerowego, oraz możliwość poznania opinii innych kupujących oraz korzystne warunki gwarancji. Kolejnymi elementami zachęcającymi do zakupów online jest duży wybór produktów, możliwość ronienia zakupów w dowolnym momencie oraz duża oszczędność czasu. Pamiętaj, że w przypadku zakupów online bardzo dobrze sprawdzą się również filmy reklamowe.

Z czego najczęściej korzystamy szukając informacji o produktach?

Poszukując informacji o produktach, badani najczęściej korzystają ze stron producentów lub porównywarek cen, i z forów internetowych. NA przykład przy zakupie sprzętu RTV/AGD – 44% szukało informacji o produkcie za pomocą porównywarek, 39% wskazywało na strony producentów, a 24% na fora internetowe.

Jak najczęściej robimy zakupy w sieci?

Zakupy w Sieci respondenci robią głównie za pomocą komputera stacjonarnego lub laptopa (93%). Wykorzystanie do zakupów urządzeń mobilnych jest jeszcze mało powszechne.